I Found My Life Purpose At My 24-1

(Part 1)
Assalamualaikum and Hi!

it had been a year since i didnt update anything on my blog
sebenarnya i pun dah lupa yang i ada blog *gelak tutup mulut acah hijabis

 time tulis entry ni tinggal lagi 22 hari sebelum masuk umur 24.
is it a yayy or a nayy? haha i just want to cherish hidup aku yang berbaki tak tahu sampai bila ni.

okay ceritanya begini....*insert music jeng jeng ke jeng jeng
aku ni sangat seorang yang goal-oriented. so my life isnt complete without any vivid goal
dan aku punya point of view tentang hidup ni adalah berdasarkan goal aku
means that kalau aku tetapkan untuk capai that goal on specific time, aku kena dapat
kalau tak aku memang give up gila

masa sekolah menengah aku antara student in science stream.
so typical seorang manusia ni aku ada dua je cita-cita
its either aku struggle dengan study aku then proceed dalam medic or go to engineering
rezeki aku dapat masuk matriks modul satu

which is one step closer to my main goal nak jadi doctor.
aku study gila-gila time matriks. bangun sebelum subuh then study sampai lewat malam dengan kelas tambahan dan bengkelnye.
tapi Allah know better aight? aku tak dapat 4 flat masa sem satu. which i need to find alternative goal for my future.

So masa ni aku nampak yang i nak try jump to oil and gas field.
during that time ada wakil USM datang untuk briefing masa karnival Jom Masuk U.
that person cakaplah yang USM ni ada kos Geofizik which one and only lah kat malaysia

from that time i start digging pasal Geologi, Geosains and Geofizik
so i found that Geofizik is so interesting to time since i love watching National Geography pasal volcano, earthquake, Tsunami.
in addition aku memang suka Biology dari form 4 lagi cuma tu lah, tak score..hahah!
Fizik pula aku memang suka gila time matriks. so i nekad nak sambung Geofizik untuk degree.

jadinya aku apply la di UPU semua kos yang related to Geofizik which are
Geologi-UM
Geologi-UKM
Geosains-UMK

dan USM-Geofizik

Fortunately Alhamdulillah aku dapat first choice aku which is USM- Geofizik.


**end of Part 1***


Comments

Popular posts from this blog

Burning Fire

Hati

knowledge seeker